رونالدو

پل پوگبا

سه شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۶:۱۴ ب.ظ

پل پوگبا (به فرانسوی: Paul Pogba) (متولد ۱۵ مارس ۱۹۹۳) بازیکن فوتبال فرانسوی است که در تیم فوتبال یوونتوس بازی می‌کند. پست او هافبک است و توانایی بازی در پست هافبک دفاعی و هم تهاجمی را داراست. باشگاه پیشین پوگبا، منچستر یونایتد او را «قدرتمند، ماهر و خلاق» توصیف کرده‌است. بعد از انتقالش به یوونتوس، به خاطر پاهای بلندش، به او لقب پل اختاپوس (به ایتالیایی: Il Polpo Paul) دادند.

پوگبا در تمام رده‌های سنی تیم ملی فرانسه بازی کرده‌است. او در ۲۲ مارس ۲۰۱۳، نخستین بازی‌اش را برای تیم ملی بزرگسالان فرانسه مقابل گرجستان انجام داد.

شروع زندگی و دوران حرفه‌ای[ویرایش]

پوگبا در لنیی سور مرن به دنیا آمد. پدر و مادر او اهل گینه بودند. او دو برادر بزرگتر از خود دارد که هر دو فوتبالیست هستند. پوگبا فوتبالش را در شش سالگی در باشگاه Roissy-en-Brie شروع کرد. او هفت سال در آن باشگاه بود و بعد از آن به Torcy رفت. در آن‌جا کاپیتان تیم زیر ۱۳ سال باشگاه شد و بعد از یک فصل این تیم را نیز ترک کرد و به باشگاه حرفه‌ای Le Hevre پیوست.

منچستر یونایتد[ویرایش]

در ۳۱ ژوئیه ۲۰۰۹، پوگبا اعلام کرد که قصد دارد فرانسه را به مقصد لیگ انگلستان و بازی در تیم جوانان منچستر یونایتد ترک کند. در ۶ اکتبر ۲۰۰۹، انتقال او نهایی شد و او اولین بازی‌اش را برای تیم زیر ۱۸ سال باشگاه در ۱۰ اکتبر ۲۰۰۹ مقابل کرو الکساندرا انجام داد. در ۱۹ فوریه ۲۰۱۱، پوگبا به همراه سه بازیکن دیگر با نظر الکس فرگوسن به تیم اصلی ملحق شدند تا در دور پنجم جام حذفی مقابل کراولی تاون به میدان بروند. او در آن بازی نیمکت‌نشین بود و به میدان نرفت.

در مجموع پوگبا در ۳ بازی در لیگ و ۴ بازی در جام اتحادیه برای منچستر یونایتد به میدان رفت.

یوونتوس

در ۳ ژوئیه ۲۰۱۲، فرگوسن سرمربی منچستر یونایتد تأیید کرد که پوگبا قراردادش با باشگاه را تمدید نکرده و به یوونتوس پیوسته است. او در این مورد گفت که «پوگبا خیلی وقت پیش از آن که ما متوجه شویم، با یوونتوس قرارداد امضا کرده بود». در ۲۷ ژوئیه یوونتوس این خبر را تأیید کرد و اعلام کرد که پوگبا در حال گذراندن مراحل تست پزشکی باشگاه است. در ۳ اوت، او قراردادی ۴ ساله با باشگاه ایتالیایی به امضا رساند. پوگبا در یوونتوس مورد توجه قرار گرفت و به سرعت پیشرفت کرد و یکی از ارکان تیم قهرمان یوونتوس در سری آ بود. وی در سال ۲۰۱۳ نیز به عنوان بهترین بازیکن جوان اروپا انتخاب شد. وی با یوونتوس به دو سوپرکاپ ایتالیا و دو قهرمانی سری آ ایتالیا رسیده است.پوگبا همچنین در سال 2014-2015در لیگ قهرمان اروپا عالی در خشید و به همراه یوونتوس موفق شد به فینال برود اما در فینال نیز با ارائه بازی بسیار خوب از پس بارسا بر نیامد و نایب قهرمان اروپا شد

تیم ملی فرانسه

پوگبا در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل عملکرد فوق‌العاده از خود نشان داد و به عنوان بهترین بازیکن جوان جام انتخاب شد.

نام کامل پل لبایل پوگبا
زادروز ۱۵ مارس ۱۹۹۳ ‏(۲۲ سال)
زادگاه لنیی سور مرن، فرانسه
قد ۱٫۹۰
پست هافبک
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی یوونتوس
شمارهٔ پیراهن ۶
باشگاه‌های جوانان
۱۹۹۹–۲۰۰۶ Roissy-en-Brie
۲۰۰۶–۲۰۰۷ Torcy
۲۰۰۷–۲۰۰۹ Le Havre
۲۰۰۹–۲۰۱۱ منچستر یونایتد
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۲۰۱۱–۲۰۱۲ منچستر یونایتد ۳ (۰)
۲۰۱۲– یوونتوس ۸۶ (۱۹)
تیم ملی
۲۰۰۸–۲۰۰۹ فرانسه زیر ۱۶ سال ۱۷ (۱)
۲۰۱۰ فرانسه زیر ۱۷ سال ۱۰ (۲)
۲۰۱۰–۲۰۱۱ فرانسه زیر ۱۸ سال ۶ (۱)
۲۰۱۱–۲۰۱۲ فرانسه زیر ۱۹ سال ۱۲ (۴)
۲۰۱۲–۲۰۱۳ فرانسه زیر ۲۰ سال ۹ (۲)
۲۰۱۳– فرانسه ۲۲ (۵)
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۹
ilia pasha

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی